Instigare la cultura?

Publicat de Ammy

Bine. Pentru azi aveam alta idee: "Somtimes it feels good to be a girl", dar tot citind pe blog`urile altora mi`am dat seama ca am o problema care ma macina mai tare...
Observ ca a ajuns problema nationala lupta dintre rockeri si cocalari. Daca o putem numi "lupta". Uneori observ ca traim in ignoranta, fiecare dintre cele doua parti ignorand`o pe cealalta si jignind doar lipsa de cultura pe de`o parte, iar pe celalalta parte un lucru pe care nu il inteleg.
Asa ca m`am hotarat sa va spun o mica povestioara de pe vremea cand eram tanara si mai linistita.
Se facea ca eram la sfarsitul clasei a 8-a, exact inainte de banchet. In clasa noastra deja devenise un obicei mersul la teatru. Nu ne pasa daca mai vazusem piesa de 5 ori, vroiam sa o revedem. Dovada ca unii inca mai vor sa`si dezvolte latura artistica, speram eu. Si uite asa, ne`am trezit cumparand biletele de la profesoara de tehnologie. Brusc, o colega ii cere doua bilete. Pentru ea si pentru prietenul ei (La inceput ne`am revoltat spunand ca trebuia sa fie o "chestie" intre noi, apoi ne`am hotarat sa ii acordam circumstante atenuante) .
Se facea ca ajung linistita la piesa de teatru, imi imbratisez colegele si il vad. Da, era un cocalar. Si da, se vedea asta. Am hotarat sa trec, chiar mai linistita decat ajunsesem, peste acest "mic" detaliu.
Era "D`ale carnavalului". O piesa superba pe care o mai vazusem, insa in alta distributie. Se stinse lumina, liniste si pace. Primul act, al doilea act. Pauza. In pauza, cocalarul cu pricina, se ridica revoltat si incepe sa strige, citez: "De ce nu ma lasa astia sa fumez aicea?" Am hotarat sa ma prefac ca nu am auzit nimic si ca nu mi`am dat seama ca nu mai pasise niciodata intr`o sala de teatru in cei 18 ani de viata (ciudat, eu prima data am fost la teatru pe la vreo 4 ani si nu`mi amintesc sa fi avut astfel de manifestari).
Asta nu a fost cireasa de pe tort. Nu, nicidecum. Apoi a inceput sa ne jigneasca pe mine si pe prietena mea spunand lucruri gen "Voi, punkistii astia nespalati" (precizez ca nu ies din casa fara sa folosesc un antiperspirant Vichy si o picatura de parfum J`adore..Pe cand el nu stiu daca a trecut de stadiul de "aftersheiv" contrafacut) .Singura mea replica a fost "Decat taran cu cultura de porumb la usa, ca tine, mai bine ca noi." (da,cu accent pe "cu cu"). Deja la actul al 3-lea a simtit nevoia subita sa plece, probabil realizand ca nu e de el.
Credeati ca aici se termina prostia? Nu, nicidecum.
Am auzit`o pe colega mea laudandu`se ca va veni cu prietenul la banchet. I`am scos ideea preaminunata din cap si m`am decis sa ignor gradul de stupizenie al amandurora. Apoi... Pfff... Boom! In ziua banchetului mergeam , culmea tot cu prietena cea mai buna, dinspre mall inspre restaurantul unde se tinea petrecerea. Deodata, la coltul strazii aud "Auzi, auzi... Poti sa o chemi si tu pe Ramona?". Intorc capul putin uimita: la banchetul organizat de mine pentru mine si colegii mei, apare el..Taranul cu porumbul! I`am raspuns sec si ironic:"Nu,nu cred ca pot!". Reactia nu a intarziat sa apara: m`a trimis la origini si mi`a spus ca sunt proasta. Iar de parca asta nu ar fi fost de ajuns, brusc s`a hotarat sa ma si scuipe pe rochie.
Acum credeti in diferenta de cultura dintre cele doua categorii?

P.S. De dragul Universitatii, citeste o carte!