Eminescu n'a murit.

Publicat de Ammy

De ce invatam Eminescu? De ce profesoara este fortata sa vina in fata noastra si sa ne vorbeasca despre el si operele lui? Mie mi se pare ca "lucefarul" poeziei romanesti a fost doar un geniu nebun ce facea arta inchipuita, iar noi, in lipsa noastra acuta de artisti, dar si in nevoia disperata de a idolatriza, am ridicat opera lui la stadiul de opera reprezentativa pentru poporul nostru, de altfel, deloc filozofic si artistic.
Cum ar putea fi altfel cand romanele noastre reprezentative prezinta familii cu probleme sociale grave si omoruri be banda rulanta? De ce poetul nostru national nu ar numi toate adolescentele curve?
Da, in "opera" Venere si Madona, cam asta face. Sau cel putin, asta a fost parerea noastra dupa ora de romana.Sau poate suntem noi nebune, dar eu sunt adolescenta de indeajuns de mult timp incat sa'mi dau seama ca nu sunt in stare de toata parsivitatea si rautatea pe care el o descrie acolo. Si nici macar donna angelicata nu sunt.
Deci ori adolescentul Eminescu a avut probleme grave cu increderea, ori generatia mea involueaza.
Totusi, eu vreau sa avem in programa ceva de Mircea Cartarescu.
Ar fi mult mai realist.
Pacat ca sunt singura care crede asta.

1 comentarii:

anca spunea...

probabil viitorii nostri copii vor fi mult mai norocosi si vor invata chestii legate de mircea carturescu,poate pana atunci va muri si el si va ajunge idolatrizat.noi nu prea cred ca avem sanse.
o sa fim batuti la cap in continuare cu eminescu8-|..